پرهیزات غذایی زنان باردار

سرویس زناشویی جوان ایرانی؛ بخش بارداری و زایمان:

زمان بارداری با داشتن رژیم غذایی کامل و کافی ، سلامت و زیبایی شما را حفظ می کند و رشد نوزادتان را تأمین می کند . در قدیم عقیده داشتند که خوراک زن حامله بایستی دو برابر غذای زن عادی باشد ، البته درست است که زن حامله به مقدار بیشتری غذا احتیاج دارد ولی خوراک روزانه او نباید از حد معینی تجاوز کند زیرا زیاده روی در غذا نه تنها مفید نیست بلکه زیان آور است 

بارداری، زنان، نوزاد

کمتر جگر بخورید چون. . . 

اگر برای تقویت خود و جنین‌تان هر هفته به میدان بهمن سر می‌زنید و چند سیخ جگر می‌خورید، باید بگوییم به جای محافظت از فرزند آینده‌تان به او آسیب می‌زنید. مصرف بیش از اندازه ویتامین A در دوران بارداری- به‌ویژه در سه ماه اول- باعث می‌شود جنین‌تان به خوبی رشد نکند. تنها ویتامین A موجود در 100 گرم جگر، چندین برابر بیشتر از میزانی است که در بارداری به آن نیاز دارید.

اما تنها ویتامی A موجود در جگر نیست که باید دلیل پرهیز شما از آن باشد؛ متخصصان می‌گویند جگر گوسفند یا مغز آن‌که از خوراکی‌های محبوب ایرانی‌ها هستند، در خود باکتری «لستریا» دارند و بر جنین در حال رشد اثر منفی می‌گذارند، حتی می‌توانند باعث سقط جنین یا مرده‌زایی شوند. 

چه چیزهایی مثل جگر مضر هستند؟

هویج: درست است که مصرف هویج در بارداری ممنوع نیست اما اگر برای تقویت خودتان هر روز یک لیوان آب هویج می‌خورید، با دریافت بیش از اندازه ویتامین A به جنین‌تان آسیب می‌زنید. پس بیشتر مراقب خوراک تان باشید.

کمتر قهوه بخورید چون. . . 



در ماه‌های بارداری قید خوردن قهوه و نسکافه را بزنید. شما در این ماه‌ها تنها می‌توانید 200 میلی‌گرم کافئین در روز مصرف کنید و اگر بیشتر از این میزان نوشیدنی کافئین‌دار در برنامه غذایی‌تان بگنجانید، نوزادی کم‌وزن را به دنیا می‌آورید یا باعث سقط جنین‌تان می‌شوید اما نوشیدنی‌های حاوی کافئین تنها در درازمدت بر سلامت جنین اثر نمی‌گذارند، متخصصان می‌گویند در همان لحظه‌ای که نوشیدنی به بدن شما وارد می‌شود، جنین‌تان احساس بی‌قراری می‌کند و در رحم شما آرامشش را از دست می‌دهد پس حتی اگر تصور می‌کنید میزان کافئین مصرفی‌تان نمی‌تواند باعث مرگ جنین شود، برای حفظ آرامش او قید قهوه و نسکافه را بزنید. 

چه چیزهایی مثل قهوه مضر هستند؟

چای: میزان کافئین موجود در چای از قهوه کمتر است اما اگر چای‌خور حرفه‌ای هستید و لیوان پشت لیوان از این نوشیدنی می‌نوشید، باز هم جنین‌تان را در معرض خطر قرار می‌دهید. بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر هر روز 600 میلی‌گرم کافئین مصرف کنید، فرزندتان کم‌وزن می‌شود و اگر این میزان را به 800 میلی‌گرم در روز برسانید خطر جدی‌تری فرزندتان را تهدید می‌کند. 

نوشیدنی‌های گازدار: بسیاری از نوشیدنی‌های گازدار مثل نوشابه‌های سیاه هم کافئین دارند و خوردن نوشابه‌های انرژی‌زا هم می‌تواند این ماده را بیش از آنچه نیاز دارید به بدن‌تان برساند.

زنان ، ��ارداری ، نوزاد

کمتر سوسیس و کالباس بخورید چون. . . 

کمتر کسی است که نداند در سوسیس و کالباس و فرآورده‌های گوشتی که در گروه آنها جا می‌گیرند، نیترات فراوان وجود دارد. مصرف این خوراکی‌ها که در آنها به وفور مواد نگهدارنده به کار رفته باعث می‌شود خطر ابتلای فرزندتان به آلرژی بعد از تولد بیشتر شود و البته ریسک ابتلایش به سرطان هم بالا برود. برخی از پژوهش‌ها احتمال ابتلا به تومور مغزی و دیابت در صورت مصرف این خوراکی‌های سرشار از نیترات را هم ثابت کرده‌اند، پس اگر به‌خاطر خودتان از آنها صرف نظر نمی‌کنید، برای حفظ سلامت فرزندتان سراغش بروید.

رب گوجه: همه محصولاتی که در آنها نگهدارنده هست، می‌توانند به جنین شما آسیب بزنند. شاید مصرف میزان کمی رب گوجه آسیب قابل توجهی به فرزند شما نزند، اما بد نیست در 9 ماه بارداری‌تان، گوجه تازه را جایگزین این محصول کنید که میزان زیادی نگهدارنده را در خود جا داده است.

زنان ، بارداری ، نوزاد

 کمتر نخود بخورید چون. . . 

حبوبات ازجمله این مواد هستند که با خوردن‌شان بیشتر از خانم‌های باردار دیگر نفخ می‌کنید و به‌خاطر نفخ احساس ناخوشایندی را تجربه می‌کنید. حتما می‌دانید که اغلب خانم‌ها در بارداری دچار نفخ می‌شوند؛ پس در این ماه‌ها قید خوردن خوراکی‌هایی که این حالت آزار‌دهنده را بیشتر می‌کنند، بزنید. 

 کمتر موز بخورید چون. . . 

درست است که پتاسیم موجود در موز می‌تواند در بارداری فایده زیادی به بدن‌تان برساند اما اگر ازجمله خانم‌هایی هستید که در این ماه‌ها از یبوست شکایت می‌کنند، باید فکر خوردن این میوه را از سرتان بیرون کنید. موز به خودی‌خود می‌تواند افراد مستعد به یبوست را به این مشکل گرفتار کند و در بارداری، ممکن است این مشکل را برای‌تان دوچندان کند. 

 کمتر آجیل بخورید چون. . . 

بسیاری از خانم‌های باردار در این ماه‌ها صاحب صورتی پرجوش می‌شوند. اگر شما هم در این گروه قرار دارید، لااقل در ماه‌های اول که صورت‌تان بیشتر جوش می‌زند، قید خوردن آجیل و خوراکی‌هایی که باعث بیشتر شدن آکنه روی پوست‌تان می‌شوند را بزنید. درست است که این آجیل‌ها فایده‌های زیادی دارند، اما زیاد خوردن‌شان در این ماه‌ها هم شما را به مادری چاق تبدیل می‌کند و هم زیبایی‌تان را تهدید می‌کند.

بسیاری از مواد غذایی در دوران بارداری بدون آنکه آسیبی برای شما و جنین‌تان به همراه بیاورند، شرایط را برای شما سخت می‌کنند، پس برای راحتی خودتان در این ماه‌ها سراغ چنین خوراکی‌هایی نروید.

باردار ، خوراکی ، حاملگی ، زنان ، نوزاد ، جگر ، سوسیس و کالباس ، قهوه ، آجیل ، موز ، نخود

 گرد آوری: دلگرم




زمان بارداری با داشتن رژیم غذایی کامل و کافی ، سلامت و زیبایی شما را حفظ می کند و رشد نوزادتان را تأمین می کند . در قدیم عقیده داشتند که خوراک زن حامله بایستی دو برابر غذای زن عادی باشد ، البته درست است که زن حامله به مقدار بیشتری غذا احتیاج دارد ولی خوراک روزانه او نباید از حد معینی تجاوز کند زیرا زیاده روی در غذا نه تنها مفید نیست بلکه زیان آور است

بارداری، زنان، نوزاد

کمتر جگر بخورید چون. . .

اگر برای تقویت خود و جنین‌تان هر هفته به میدان بهمن سر می‌زنید و چند سیخ جگر می‌خورید، باید بگوییم به جای محافظت از فرزند آینده‌تان به او آسیب می‌زنید. مصرف بیش از اندازه ویتامین A در دوران بارداری- به‌ویژه در سه ماه اول- باعث می‌شود جنین‌تان به خوبی رشد نکند. تنها ویتامین A موجود در 100 گرم جگر، چندین برابر بیشتر از میزانی است که در بارداری به آن نیاز دارید.

اما تنها ویتامی A موجود در جگر نیست که باید دلیل پرهیز شما از آن باشد؛ متخصصان می‌گویند جگر گوسفند یا مغز آن‌که از خوراکی‌های محبوب ایرانی‌ها هستند، در خود باکتری «لستریا» دارند و بر جنین در حال رشد اثر منفی می‌گذارند، حتی می‌توانند باعث سقط جنین یا مرده‌زایی شوند.

چه چیزهایی مثل جگر مضر هستند؟

هویج: درست است که مصرف هویج در بارداری ممنوع نیست اما اگر برای تقویت خودتان هر روز یک لیوان آب هویج می‌خورید، با دریافت بیش از اندازه ویتامین A به جنین‌تان آسیب می‌زنید. پس بیشتر مراقب خوراک تان باشید.

کمتر قهوه بخورید چون. . .

در ماه‌های بارداری قید خوردن قهوه و نسکافه را بزنید. شما در این ماه‌ها تنها می‌توانید 200 میلی‌گرم کافئین در روز مصرف کنید و اگر بیشتر از این میزان نوشیدنی کافئین‌دار در برنامه غذایی‌تان بگنجانید، نوزادی کم‌وزن را به دنیا می‌آورید یا باعث سقط جنین‌تان می‌شوید اما نوشیدنی‌های حاوی کافئین تنها در درازمدت بر سلامت جنین اثر نمی‌گذارند، متخصصان می‌گویند در همان لحظه‌ای که نوشیدنی به بدن شما وارد می‌شود، جنین‌تان احساس بی‌قراری می‌کند و در رحم شما آرامشش را از دست می‌دهد پس حتی اگر تصور می‌کنید میزان کافئین مصرفی‌تان نمی‌تواند باعث مرگ جنین شود، برای حفظ آرامش او قید قهوه و نسکافه را بزنید.

چه چیزهایی مثل قهوه مضر هستند؟

چای: میزان کافئین موجود در چای از قهوه کمتر است اما اگر چای‌خور حرفه‌ای هستید و لیوان پشت لیوان از این نوشیدنی می‌نوشید، باز هم جنین‌تان را در معرض خطر قرار می‌دهید. بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر هر روز 600 میلی‌گرم کافئین مصرف کنید، فرزندتان کم‌وزن می‌شود و اگر این میزان را به 800 میلی‌گرم در روز برسانید خطر جدی‌تری فرزندتان را تهدید می‌کند.

نوشیدنی‌های گازدار: بسیاری از نوشیدنی‌های گازدار مثل نوشابه‌های سیاه هم کافئین دارند و خوردن نوشابه‌های انرژی‌زا هم می‌تواند این ماده را بیش از آنچه نیاز دارید به بدن‌تان برساند.

زنان ، بارداری ، نوزاد

کمتر سوسیس و کالباس بخورید چون. . .

کمتر کسی است که نداند در سوسیس و کالباس و فرآورده‌های گوشتی که در گروه آنها جا می‌گیرند، نیترات فراوان وجود دارد. مصرف این خوراکی‌ها که در آنها به وفور مواد نگهدارنده به کار رفته باعث می‌شود خطر ابتلای فرزندتان به آلرژی بعد از تولد بیشتر شود و البته ریسک ابتلایش به سرطان هم بالا برود. برخی از پژوهش‌ها احتمال ابتلا به تومور مغزی و دیابت در صورت مصرف این خوراکی‌های سرشار از نیترات را هم ثابت کرده‌اند، پس اگر به‌خاطر خودتان از آنها صرف نظر نمی‌کنید، برای حفظ سلامت فرزندتان سراغش بروید.

رب گوجه: همه محصولاتی که در آنها نگهدارنده هست، می‌توانند به جنین شما آسیب بزنند. شاید مصرف میزان کمی رب گوجه آسیب قابل توجهی به فرزند شما نزند، اما بد نیست در 9 ماه بارداری‌تان، گوجه تازه را جایگزین این محصول کنید که میزان زیادی نگهدارنده را در خود جا داده است.

زنان ، بارداری ، نوزاد

کمتر نخود بخورید چون. . .

حبوبات ازجمله این مواد هستند که با خوردن‌شان بیشتر از خانم‌های باردار دیگر نفخ می‌کنید و به‌خاطر نفخ احساس ناخوشایندی را تجربه می‌کنید. حتما می‌دانید که اغلب خانم‌ها در بارداری دچار نفخ می‌شوند؛ پس در این ماه‌ها قید خوردن خوراکی‌هایی که این حالت آزار‌دهنده را بیشتر می‌کنند، بزنید.

کمتر موز بخورید چون. . .

درست است که پتاسیم موجود در موز می‌تواند در بارداری فایده زیادی به بدن‌تان برساند اما اگر ازجمله خانم‌هایی هستید که در این ماه‌ها از یبوست شکایت می‌کنند، باید فکر خوردن این میوه را از سرتان بیرون کنید. موز به خودی‌خود می‌تواند افراد مستعد به یبوست را به این مشکل گرفتار کند و در بارداری، ممکن است این مشکل را برای‌تان دوچندان کند.

کمتر آجیل بخورید چون. . .

بسیاری از خانم‌های باردار در این ماه‌ها صاحب صورتی پرجوش می‌شوند. اگر شما هم در این گروه قرار دارید، لااقل در ماه‌های اول که صورت‌تان بیشتر جوش می‌زند، قید خوردن آجیل و خوراکی‌هایی که باعث بیشتر شدن آکنه روی پوست‌تان می‌شوند را بزنید. درست است که این آجیل‌ها فایده‌های زیادی دارند، اما زیاد خوردن‌شان در این ماه‌ها هم شما را به مادری چاق تبدیل می‌کند و هم زیبایی‌تان را تهدید می‌کند.

بسیاری از مواد غذایی در دوران بارداری بدون آنکه آسیبی برای شما و جنین‌تان به همراه بیاورند، شرایط را برای شما سخت می‌کنند، پس برای راحتی خودتان در این ماه‌ها سراغ چنین خوراکی‌هایی نروید.

باردار ، خوراکی ، حاملگی ، زنان ، نوزاد ، جگر ، سوسیس و کالباس ، قهوه ، آجیل ، موز ، نخود

گرد آوری: دلگرم

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه