تغذیه در بارداری،پاسخ به سوالات مهم درباره تغذیه دوران بارداری

سرویس زناشویی جوان ایرانی؛ بخش بارداری و زایمان:

تغذیه در بارداری:تغذیه مادران باردار یکی از عوامل مهم در دوران بارداری است که تاثیر مهمی بر سلامت مادر و جنین دارد.با وجود توضیحات سایر درباره تغذیه دوران بارداری،سوالاتی همواره به وجود می آید که پاسخ به آن ها کمک زیادی به دست یافتن راهی برای تغذیه درست در زمان بارداری خواهد شد.برای پاسخ برخی از سوالات درباره تغذیه دوران بارداری با دلگرم همراه شوید:

 

تغذیه در بارداری و سوالات درباره تغذیه دوران بارداری

تغذیه در بارداری و سوالات درباره تغذیه دوران بارداری

 

سوالات درباره تغذیه دوران بارداری:در دوران بارداری به نوشیدن چه میزان آب نیاز دارم؟

شما باید در تغذیه دوران بارداری روزی شش تا هشت لیوان مایعات بنوشید. بهتر است این مایعات کالری یا کافئین زیاد نداشته باشد. کافئین در قهوه، کولاها و چای وجود دارد و موجب می شود تکرر ادرار پیدا کنید و مایع بیشتری از دست بدهید. اگر آب ساده را دوست ندارید می توانید به آن چند قطره آب لیمو (ترش یا شیرین) اضافه کنید. به یاد داشته باشید در مسافرت های هوائی بدن آب بیشتری از دست می دهد چون رطوبت داخل کابین هواپیما کم است.

ضمنا مسافرت به مناطقی که هوای گرم یا مرطوب دارند باعث تعریق بیشتر و کم آب شدن بدن می شود..
اگر بدن شما کم آب شود، دهانتان خشک و رنگ ادرار زرد تیره خواهد شد.سعی کنید که همیشه یک بطری آب به همراه داشته باشید. این کار علاوه بر پیشگیری از کم آبی باعث می شود سرعت گردش خون بدنتان بیشتر شود و مواد معدنی مورد نیاز جنین، سریعتر به او برسد. همچنین از یبوست یا عفونت ادراری که در حاملگی شایعند جلوگیری می کند.

 

 

 

سوالات درباره تغذیه دوران بارداری:آیا می توانم در دوران بارداری از چای (سبز یا سیاه) استفاده کنم؟

البته مصرف متوسط آن در حین حاملگی ضرری ندارد. با اینکه چای سبز برای سلامتی انسان مفید شناخته شده است در سالهای اخیر در مورد مصرف آن در بارداری نظرات مخالفی هم مطرح شده است . تنها دلیلی که اکنون برای مفید بودن آن بیان می شود این است که چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدانها موادی هستند که موجب پیشگیری از آسیب سلولی و بروز بیماریهایی مثل افزایش فشار خون، بیماریهای قلبی و برخی انواع سرطان می شوند.

بعضی مطالعات هم نشان داده اند که چای موجب سلامت بیشتر دهان و استخوان و افزایش مقاومت بدن در مقابل ویروسها و باکتریها می شود. بعضی محققان معتقدند چای باعث کاهش جذب اسید فولیک می شود که برای جنین بسیار حیاتی است. بعلاوه همه انواع چای حاوی کافئین (هر چند به مقدار کم ) هستند و بنابراین مصرف آن در بارداری باید محدود شود. دلیل دیگر برای کمتر مصرف کردن آن این است که میزان جذب آهن را ( که برای خونسازی در دوران بارداری بسیار مهم است) کاهش می دهد. بنابراین پیشنهاد می شود که در مصرف انواع چای اعتدال را رعایت کنید و بخصوص آنرا همراه با قرص اسید فولیک و آهن یا بلافاصله بعد از غذاهای سرشار از آهن استفاده نکنید.

 

 

 

سوالات درباره تغذیه دوران بارداری:آیا در طول بارداری هم می توان به رژیم گیاه خواری ادامه داد؟

بله اما باید برنامه غذائی کاملی داشته باشید و ویتامین ها، املاح معدنی و پروتئین های ضروری را در رژیم غذائی خود بگنجانید. کمی افزایش پروتئین کافی به نظر می رسد. دقت کنید که دو عنصر ضروری در بارداری یعنی آهن و کلسیم را به اندازه لازم دریافت کنید.برخی از منابع سرشار از آهن عبارتند از نان، گیاهان با برگ سبز، غلات غنی شده.

تغذیه در بارداری و سوالات درباره تغذیه دوران بارداری


سعی کنید همراه با غذاهای حاوی آهن از غذا یا آب میوه حاوی ویتامین Cاستفاده کنید تا جذب آهن را افزایش دهد و از خوردن چای همراه با این غذاها اجتناب کنید چون جذب آهن را کاهش می دهد.البته در مراقبت های منظم دوران بارداری، هر گاه آهن خونتان پائین بیاید، ماما یا پزشکتان مکمل آهن تجویز خواهد کرد.برخی از بهترین منابع کلسیم عبارتند از لبنیات (شیر ، پنیر ، ماست) که توصیه می شود روزی سه وعده مصرف شوند. گیاهان با برگ تیره و سویای غنی شده هم حاوی کلسیم هستند اما از آنجا که چندان غنی از کلسیم نیستند بهتر است کسانی که نمی توانند لبنیات مصرف کنند از مکمل کلسیم استفاده کنند.

 

 

سوالات درباره تغذیه دوران بارداری:آیا نوشیدن قهوه در بارداری مشکلی ایجاد می کند؟

مانند هر ماده خوراکی دیگری، ضرر احتمالی آن وابسته به مقدار مصرف است. اگرچه بعضی متخصصان اعتقاد دارند نوشیدن قهوه در حاملگی بی خطر است، اما اکثر آنها توصیه می کنند که خانمهای باردار میزان کافئین دریافتی خود را محدود کنند. در طول روز تا سه عدد قهوه آماده (که هر کدام تا 100 میلی گرم کافئین دارند) بی ضرر شناخته شده است و پزشکان ممعتقدند بیشتر از این میزان ممکن است باعث کم وزن شدن نوزاد یا حتی سقط جنین شود. بعضی مطالعات نشان داده است برای اطمینان بیشتر، بهتر است خانمها تا پایان سه ماهه اول از خوردن کافئین خودداری کنند.




تغذیه در بارداری:تغذیه مادران باردار یکی از عوامل مهم در دوران بارداری است که تاثیر مهمی بر سلامت مادر و جنین دارد.با وجود توضیحات سایر درباره تغذیه دوران بارداری،سوالاتی همواره به وجود می آید که پاسخ به آن ها کمک زیادی به دست یافتن راهی برای تغذیه درست در زمان بارداری خواهد شد.برای پاسخ برخی از سوالات درباره تغذیه دوران بارداری با دلگرم همراه شوید:

تغذیه در بارداری و سوالات درباره تغذیه دوران بارداری

تغذیه در بارداری و سوالات درباره تغذیه دوران بارداری

سوالات درباره تغذیه دوران بارداری:در دوران بارداری به نوشیدن چه میزان آب نیاز دارم؟

شما باید در تغذیه دوران بارداری روزی شش تا هشت لیوان مایعات بنوشید. بهتر است این مایعات کالری یا کافئین زیاد نداشته باشد. کافئین در قهوه، کولاها و چای وجود دارد و موجب می شود تکرر ادرار پیدا کنید و مایع بیشتری از دست بدهید. اگر آب ساده را دوست ندارید می توانید به آن چند قطره آب لیمو (ترش یا شیرین) اضافه کنید. به یاد داشته باشید در مسافرت های هوائی بدن آب بیشتری از دست می دهد چون رطوبت داخل کابین هواپیما کم است.

ضمنا مسافرت به مناطقی که هوای گرم یا مرطوب دارند باعث تعریق بیشتر و کم آب شدن بدن می شود..
اگر بدن شما کم آب شود، دهانتان خشک و رنگ ادرار زرد تیره خواهد شد.سعی کنید که همیشه یک بطری آب به همراه داشته باشید. این کار علاوه بر پیشگیری از کم آبی باعث می شود سرعت گردش خون بدنتان بیشتر شود و مواد معدنی مورد نیاز جنین، سریعتر به او برسد. همچنین از یبوست یا عفونت ادراری که در حاملگی شایعند جلوگیری می کند.

سوالات درباره تغذیه دوران بارداری:آیا می توانم در دوران بارداری از چای (سبز یا سیاه) استفاده کنم؟

البته مصرف متوسط آن در حین حاملگی ضرری ندارد. با اینکه چای سبز برای سلامتی انسان مفید شناخته شده است در سالهای اخیر در مورد مصرف آن در بارداری نظرات مخالفی هم مطرح شده است . تنها دلیلی که اکنون برای مفید بودن آن بیان می شود این است که چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدانها موادی هستند که موجب پیشگیری از آسیب سلولی و بروز بیماریهایی مثل افزایش فشار خون، بیماریهای قلبی و برخی انواع سرطان می شوند.

بعضی مطالعات هم نشان داده اند که چای موجب سلامت بیشتر دهان و استخوان و افزایش مقاومت بدن در مقابل ویروسها و باکتریها می شود. بعضی محققان معتقدند چای باعث کاهش جذب اسید فولیک می شود که برای جنین بسیار حیا��ی است. بعلاوه همه انواع چای حاوی کافئین (هر چند به مقدار کم ) هستند و بنابراین مصرف آن در بارداری باید محدود شود. دلیل دیگر برای کمتر مصرف کردن آن این است که میزان جذب آهن را ( که برای خونسازی در دوران بارداری بسیار مهم است) کاهش می دهد. بنابراین پیشنهاد می شود که در مصرف انواع چای اعتدال را رعایت کنید و بخصوص آنرا همراه با قرص اسید فولیک و آهن یا بلافاصله بعد از غذاهای سرشار از آهن استفاده نکنید.

سوالات درباره تغذیه دوران بارداری:آیا در طول بارداری هم می توان به رژیم گیاه خواری ادامه داد؟

بله اما باید برنامه غذائی کاملی داشته باشید و ویتامین ها، املاح معدنی و پروتئین های ضروری را در رژیم غذائی خود بگنجانید. کمی افزایش پروتئین کافی به نظر می رسد. دقت کنید که دو عنصر ضروری در بارداری یعنی آهن و کلسیم را به اندازه لازم دریافت کنید.برخی از منابع سرشار از آهن عبارتند از نان، گیاهان با برگ سبز، غلات غنی شده.

تغذیه در بارداری و سوالات درباره تغذیه دوران بارداری


سعی کنید همراه با غذاهای حاوی آهن از غذا یا آب میوه حاوی ویتامین Cاستفاده کنید تا جذب آهن را افزایش دهد و از خوردن چای همراه با این غذاها اجتناب کنید چون جذب آهن را کاهش می دهد.البته در مراقبت های منظم دوران بارداری، هر گاه آهن خونتان پائین بیاید، ماما یا پزشکتان مکمل آهن تجویز خواهد کرد.برخی از بهترین منابع کلسیم عبارتند از لبنیات (شیر ، پنیر ، ماست) که توصیه می شود روزی سه وعده مصرف شوند. گیاهان با برگ تیره و سویای غنی شده هم حاوی کلسیم هستند اما از آنجا که چندان غنی از کلسیم نیستند بهتر است کسانی که نمی توانند لبنیات مصرف کنند از مکمل کلسیم استفاده کنند.

سوالات درباره تغذیه دوران بارداری:آیا نوشیدن قهوه در بارداری مشکلی ایجاد می کند؟

مانند هر ماده خوراکی دیگری، ضرر احتمالی آن وابسته به مقدار مصرف است. اگرچه بعضی متخصصان اعتقاد دارند نوشیدن قهوه در حاملگی بی خطر است، اما اکثر آنها توصیه می کنند که خانمهای باردار میزان کافئین دریافتی خود را محدود کنند. در طول روز تا سه عدد قهوه آماده (که هر کدام تا 100 میلی گرم کافئین دارند) بی ضرر شناخته شده است و پزشکان ممعتقدند بیشتر از این میزان ممکن است باعث کم وزن شدن نوزاد یا حتی سقط جنین شود. بعضی مطالعات نشان داده است برای اطمینان بیشتر، بهتر است خانمها تا پایان سه ماهه اول از خوردن کافئین خودداری کنند.

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه